Pozycjonowanie stron www. - kiedyś - teraz -SEO

Rejestracja naszej domeny w przeglądarkach

Pozycjonowanie stron www. - to temat chyba łatwy i zrozumiały - chodzi tu o fakt i skutek, aby po wpisaniu jakiegoś słowa w przeglądarce (wyszukiwarce np. Google)- wyniki wyszukiwania sprawiały, aby nasza strona pojawiała się na pierwszym miejscu i aby pierwszy link prowadził do naszej strony www., czy sklepu internetowego.

Jeżeli ktoś nie wie co to pozycjonowanie po tych słowach wstępu - to zapraszam do Wikipedii i definicji pozycjonowania - tu wyjaśnienie co to jest, po co i dlaczego, krótka historia itd.

Oto podstawowa definicja pozycjonowania, która wyjaśnia o co chodzi (cytat z Wikipedii )
"Pozycjonowanie jest prowadzonym często równocześnie z optymalizacją strony procesem pozyskiwania odnośników z serwisów zewnętrznych, które są jednym z czynników wpływających na pozycje w wynikach wyszukiwania. Do tego procesu należy również dostosowywanie treści na konkretnych podstronach w celu ulokowania wybranych słów kluczowych, co jest niezbędne w procesie pozycjonowania."

KIEDYŚ !!!

Kiedyś pozycjonowanie wyglądało i działało inaczej. Z Historii: "Pozycjonowanie stron rozpoczęło się wraz z rozwojem pierwszych wyszukiwarek internetowych. Webmasterzy dążyli do tego, aby ich strona pojawiła się jako pierwsza w wynikach wyszukiwania dla danego zapytania. Początkowo nie było to trudne, gdyż wyniki w wyszukiwarkach opierały się na analizie słów kluczowych podanych przez autora w nagłówku strony. Później jednak, między innymi ze względu na łatwą manipulację słowami kluczowymi, wyszukiwarki zaczęły je ignorować, odwołując się bezpośrednio do treści strony."

Słowa kluczowe w nagłówku strony - chodzi o kod strony  - przykładowo tak wygląda budowa pustej strony:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>Infoprog</title>
<meta name="keywords" content=" słowa kluczowe " />
<meta name="description" content=" " />
</head>

<body>
</body>
</html>

Między znacznikami <head> zawarty wpis jako <meta name="keywords" contetnt=" "> to miejsce, gdzie umieszczano i umieszcza się słowa kluczowe, po których wyszukiwarki odnajdują strony. Słowa te były i nadal są rekordami, które są indeksowane przez wyszukiwarki i dzięki nim jest odnajdywana nasza strona. Natomiast kolejna linia kodu: <meta name=”description” content= ” ”> to miejsce, w którym powinien się znajdować krótki opis naszej strony, również z kluczowymi słowami. I ten wpis będzie indeksowany przez przeglądarki, a w wynikach wyszukiwania będzie stanowił skrócony opis naszej strony.

I można powiedzieć, że kiedyś tyle wystarczyło, pozycja naszej strony po jakimś czasie się sama pozycjonowała. Dodatkowym zabiegiem było jeszcze zarejestrowanie naszej domeny w najbardziej popularnych wyszukiwarkach, gdyż Google nie było jeszcze taką wiodącą przeglądarką.

 

DZIŚ !!!

Po latach rozwoju Internetu - Google stało się generalnie główną wyszukiwarką, która można powiedzieć zdeklasowała wszystkie inne. Praktycznie każda przeglądarka internetowa czy to Chrome, Mozilla, Opera czy też inne bazują na mechanizmach Google. Dlatego gdy mamy naszą nową domenę najlepiej nasz adres zarejestrować w Google przez https://developers.google.com/ - czyli Centrum wyszukiwarki Google. Właśnie tu zostaniecie przeprowadzeni przez cały proces dodania swojej domeny do wyszukiwarek, oraz przez cały system SEO, który pomoże nam w pozycjonowaniu naszej domeny – oczywiście jeżeli się na to zgodzimy.

 

CO TO JEST SEO

Jest to  z ang. search engine optimization – działania służące optymalizacji, zwiększeniu oglądalności stron internetowych, produktów w wyszukiwarkach. Generalnie są to mechanizmy które wspomagają przeglądarki w jak najlepszym odnalezieniu i skierowaniu użytkowników do naszej domeny (witryny, sklepu, bloga itp.)

W Internecie znajdziemy wiele firmy, które zajmują się oczywiście odpłatnie, pozycjonowaniem stron www.. Również Centrum wyszukiwarki Google oferuje swoje usługi SEO. Aby sprawdzić jak nasza witryna jest widziana przez przeglądarki warto skorzystać z jakiegoś darmowego audytu SEO, który jest dostępny u większości firm oferujących takie usługi.

I tak na przykład TUTAJ możemy sprawdzić naszą witrynę:  https://audyt-seo.home.pl/

Taki Darmowy audyt SEO to kompleksowa ocena witryny internetowej pod kątem jej dostosowania do głównych parametrów związanych z pozycjonowaniem. Jego wyniki pozwolą Ci poprawić elementy odpowiedzialne za pozycję strony internetowej w wyszukiwarce Google oraz zwiększyć zaangażowanie odwiedzających Cię użytkowników. Tak więc warto sprawdzić.

Firmy zajmujące się pozycjonowaniem

W sieci Internet znajdziemy bardzo wiele firm, które zawodowo i profesjonalnie zajmują się pozycjonowaniem stron www., i sklepów internetowych. Którą firmę wybrać ? - cóż na to pytanie musimy sobie odpowiedzieć sami. U każdego dostawcy takich usług są inne ceny, inne warunki. Warto przyjrzeć się efektywności takich firm i sprawdzić, która uzyskuje najlepsze wyniki. Na przykład po wpisaniu w przeglądarce tylko słowa SEO - w wynikach wyszukiwania na pierwszym miejscu zapewne znajdzie się firma, która stanowczo wiedzie prym w tym temacie. Aby nie faworyzować żadnej z firm i nie robić komuś darmowej reklamy - zalecamy poszukiwania na własną rękę. A może firma której poszukujemy reklamuje się również na naszej stronie ?